środa, 2 marca 2016

Różne oblicza jednej babeczki, czyli o eksperymentach z lampą.

Ci, którzy śledzą bloga na facebooku czy na instagramie, może już wiedzą, że niedawno stałam się szczęśliwą posiadaczką swojej pierwszej w życiu lampy studyjnej :) No i tak sobie z nią eksperymentuje. 

Trochę mam utrudnione zadanie (a nawet trochę bardzo), bo mój aparat nie jest dostosowany do pracy studyjnej i, jak na razie, jedynym sposobem na wyzwolenie lampy studyjnej jest błyskanie lampą wbudowana w aparat, która świeci tylko centralnie na wprost i nie ma możliwości regulacji mocy błysku, więc... trochę lipnie. Bardzo często lampa studyjna nie widzi błysku z aparatu, bo nie ten kąt i jest zupełnie nie przydatna.

Dziś na poprawę humoru upiekłam dla wszystkich w domu babeczki i na jeszcze większą poprawę humoru poeksperymentowałam ze zdjęciami ;) Czasem udało mi się błysnąć lampą, a jak się wkurzyłam, bo łapała co dziesiąty raz, to użyłam światła pilotującego na pełnej mocy, jako wielkiej lampki. Poniżej możecie zobaczyć efekty eksperymentów (Zaznaczam też, że obróbka na laptopie i w Photoscape, bo kupno Photoshopa na laptopa mija się moim zdaniem z celem).

***











Trzy pierwsze zdjęcia były robione z błyskiem, pierwsze z nieco miększym światłem, dwa kolejne z kontrastowym, mocnym światłem. Za to 3 ostatnie zdjęcia robiłam tylko ze światłem pilotującym, bo  niestety nie byłam w stanie zrobić zbliżeń i wyzwolić jednocześnie błysk lampy. 

Szczerze mówiąc trochę denerwuje mnie ten wyraźny cień babeczki na 2 i 3 zdjęciu, ale za to bardzo podoba mi się gra świateł i cieni na tkaninie. Ogólnie byłam zdumiona, jak różne zdjęcia można wykonać, mając ten sam przedmiot do fotografowania, lampę ustawioną w tym samym miejscu, a operując w zasadzie tylko ustawieniami aparatu i potem delikatną obróbką.  


A Wy macie tu swoich faworytów? Który rodzaj zdjęć bardziej przypada Wam do gustu?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione opinie :) Każda jest dla mnie bardzo ważna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...